Honnan tudhatja, hogy webhelyét újra kell tervezni?

2024.05.23.Olvasási idő 51 perc

Sokan úgy gondolják, hogy miután megterveztek és elkészítettek egy webhelyet, nincs szükségük másra. A weboldalak azonban rendszeres és folyamatos karbantartást és újratervezést igényelnek. A webhelynek legalább a tartalmat megfelelően kell betöltenie és megjelenítenie, de a pozitív felhasználói interakciók biztosítása érdekében a webhelynek világosan és érdekesen kell megjelenítenie az információ

 

A webdesign rétegei  

 

Mielőtt elkezdenénk eldönteni, hogy eljött-e az ideje a webhely újratervezésének, fontos ismerni a webdizájn és webfejlesztés rétegeit, hogy hatékony dizájnt hozzunk létre. Létfontosságú, hogy ismerje ezeket a különálló rétegeket és azok összetevőit, hogy jó dizájnt alakíthasson ki webhelye számára.

A szerkezeti réteg vagy a tartalom az, amit a közönség látni fog, amikor meglátogatja webhelyét. Ez a réteg képekből és szövegekből áll, amelyeknek olvashatónak kell lenniük. Ezen az oldalon is könnyen navigálhatónak kell lennie, hogy a felhasználók könnyen navigálhassanak webhelyén. Az XHTML létfontosságú és a webfejlesztésben, mert tartalmazza azt a réteget, amely befejezi a webdokumentumot.

A weboldal megjelenése és stílusa is létfontosságú. Ez határozza meg, hogy a tartalom hogyan fog megjelenni a webhely látogatói számára. Ez a CSS-ből, vagy az úgynevezett „stílusból” áll.

A viselkedés az a réteg, amely tesz valamit a webhelyén. Ha Ajaxot vagy DHTML-t használ, JavaScriptet használ, amely kiegészíti az oldalt. De ha a PHP van a háttérben, akkor a PHP-szkriptek akkor mennek végbe, amikor az olvasó rákattint valamilyen parancsra a webhelyre.

Sokan nem értik a rétegek felosztásának szükségességét. Ha weboldalt készít, létfontosságú, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a rétegek el vannak választva egymástól. Ezt csak külső stíluslapok használatával teheti meg, amelyek bizonyítottan a legjobb módja annak, hogy elválasszák a tartalmat a webhelyek kialakításától. Ez ugyanaz, ha külső JavaScript-fájlokat használ. Vannak olyan előnyök is, amelyeket a webdesign rétegeinek felosztása eredményez, és ezek közül néhány:

Lesznek megosztott erőforrások  – amikor elkezd egy külső CSS-fájlt készíteni, akkor azt webhelye bármely oldalán is megtalálhatja. Nem kell aggódnia, mert a fájl nem ismétlődik, miközben minden egyes használt oldalon változik.

Lesznek gyorsabb letöltések  – ha egy kliens letölt egy szkriptet, az gyorsítótárban lesz, így minden oldal, amelyet az ügyfél letölt, gyorsabb lesz ugyanabban a böngészőben.

Élvezni fogja a többfős csapatot is  – a munkateher felosztása könnyebb lesz, ha sok embert bízott meg a webhelyen való munkavégzéssel. Nem kell aggódnia az engedélyek miatt, mert egyszerűen nincs rá többé szükség. Sok embert alkalmazhat a CSS-fájlon és a JavaScript-fájlon való munkára, és más munkatársakat is felvehet más feladatokra.

Visszafelé kompatibilitás  – azok, akiknek a weboldalaik a fejlesztői rétegekkel lettek megtervezve, élvezni fogják a visszafelé kompatibilitást, mivel a legtöbb böngésző nem tudja kihasználni ezt a technológiát, különösen a CSS HTML és mások esetében.

Most, hogy ismerjük az alapokat, ássuk ki, hogyan tudhatjuk meg, hogy webhelye újratervezésre vár.

 

1. Webhelyének betöltése sokáig tart  

Az egyik legnagyobb jele annak, hogy új webhelyre van szüksége, ha a webhely lassan töltődik be. A nagy verseny és a rendelkezésre álló információk miatt az embereknek többé nem kell lassú oldalakra várniuk. Valójában a Nielsen Norman tanulmánya szerint az 1,0 másodperc körülbelül a felhasználó tűréshatárát jelenti az oldalbetöltési sebességgel kapcsolatban, és minden 2,0 másodpercnél hosszabb idő azt jelenti, hogy valószínűleg elhagyja az oldalt. Mindezt összeadva a Google az oldalbetöltési sebességet kritikus tényezőként használja az oldalak rangsorolásában, így ha lassú, akkor alacsonyabb rangot fog kapni a keresőmotorok eredményoldalain (SERP).

A Google PageSpeed ​​Insights tesztjének segítségével megtekintheti, hogyan teljesít webhelye, és betekintést nyerhet, hogy megtudja, eljött-e az ideje a webhely újratervezésének. Mindenképpen próbálja ki számítógépeken és mobileszközökön, így biztos lehet benne, hogy webhelye gyorsan betöltődik több különböző eszközön.

 

2. Webhelye nehezen használható mobileszközökön  

Mikor nézte meg utoljára webhelyét okostelefonján vagy táblagépén? A böngészés nagy része mobileszközökön történik, és az oldalbetöltési sebességhez hasonlóan a mobil funkcionalitás is kritikus rangsorolási tényező a keresési eredményekben. Ha webhelye nincs mobil használatra optimalizálva, akkor üzleti tevékenységet és láthatóságot veszít.

Először is nézze meg, hogyan jelennek meg a képek, könnyen olvashatóak-e, és hogy a gombok és a navigáció egyértelmű és felhasználóbarát-e az okostelefon képernyőjén. A látogatók egyszerűen kitölthetnek egy kapcsolatfelvételi űrlapot vagy vásárolhatnak? Ezután vessen egy pillantást webhelye elemzésére – ezek megmutathatják, hogy a látogatók hány százaléka használ mobileszközt. Ha kevesebb, mint 50 százalék, annak az lehet az oka, hogy webhelye megnehezíti a navigációt. A webhely újratervezése, amely elsősorban a mobileszközökre épül, kulcsfontosságú lehet a potenciális ügyfelek számának növelésében, és új életet lehelhet vállalkozásába.

 

3. A látogatók nem maradnak túl sokáig a webhelyén  

Ha megnézi az elemzést, függetlenül attól, hogy a Google Analytics szolgáltatást vagy más nyomkövetési módszereket használ, ellenőrizze a visszafordulási arányt . Ez azt mutatja, hogy az emberek milyen gyakran hagyják el webhelyét egyetlen oldal meglátogatása után. Ezek után nézze meg, hogy a látogatók átlagosan hány oldalt használnak munkamenetenként.

A 70 százalék feletti visszafordulási arány annak a jele, hogy webhelye nem tartja a látogatókat az oldalon, és nem csábítja őket további információk keresésére vagy más oldalakra való navigálásra. Hasonlóképpen az átlagos oldallátogatások is erre épülnek. Webhelyének jobb navigációval, felhasználóbarát funkciókkal és naprakészebb grafikával történő újratervezése gyakran a visszafordulási arány csökkenéséhez, a munkamenetenkénti oldalak számának növekedéséhez és a webhelyen töltött idő meghosszabbításához vezet, ami növeli a konverzió valószínűségét.

 

4. Az emberek nehezen találják meg, amit keresnek  

A gyorsaság és a hatékonyság kulcsfontosságú egy weboldalon. Ahogyan a betöltési idők kulcsfontosságúak az UX-ben, a látogatók gyorsan és minimális lépésekkel szeretnék megtalálni, amit keresnek. Ha nem találják, amit keresnek, vagy a konverziós folyamat több lépést igényel, akkor valószínűleg kilépnek, és egy versenytárshoz lépnek. A felhasználóknak képesnek kell lenniük arra, hogy néhány kattintással megtalálják, amire szükségük van, majd külső segítség nélkül vásároljanak, előfizessenek, és érdeklődjenek a szükséges dolgokról. Ha webhelye nagy forgalommal rendelkezik, de a konverziók száma alacsony, és az idő múlásával csökken, akkor itt az ideje, hogy beszéljen egy webtervező ügynökséggel a design megtisztításáról.

 

5. A közösségi médiában való részesedése küszködik  

A webhelyek forgalmának körülbelül 26 százaléka a közösségi médiában közzétett bejegyzésekből és megosztásokból származik, gyakran inkább az e-kereskedelemből. Ha a közösségi médiában közzétett bejegyzései kikerülnek webhelyéről, és nem vonzzák őket, ez annak a jele, hogy webhelye nem tűnik vonzónak. A képeknek, előnézeteknek és megosztásoknak elég szemet gyönyörködtetőnek kell lenniük ahhoz, hogy „leállítsák a görgetést”, és egy elavult webhely nem fogja megtenni. Frissítse webhelyét, és növelje a közösségi médiában való elkötelezettséget, hogy több jó minőségű megosztáshoz és új forgalomhoz jusson.

 

6. Az Ön márkája, termékei vagy szolgáltatásai megváltoztak  

Ez nyilvánvalónak tűnhet, de ha vállalkozása megváltozott, a webhelyének ezt tükröznie kell. Az emberek felkeresik webhelyét, hogy tájékozódjanak a vállalkozásáról, és megtudják, milyen szolgáltatásokat nyújt, milyen termékeket értékesít stb., és ha elavult, vagy nem tartalmaz semmi újat, veszíteni fog az értékesítéseken és a konverziókon. Az újratervezés biztosítja, hogy minden új vagy frissített termék vagy szolgáltatás elérhető és látható legyen, és ha márkaváltáson ment keresztül, akkor ez is tükrözni fogja.

 

7. Versenytársai újratervezték webhelyeiket  

Szánjon rá néhány percet a verseny áttekintésére, és nézze meg, hogyan teljesít a webhelye. Ha az övék gyors, modern és megfelel a legújabb trendeknek, akkor ideje újratervezni a webhelyét is. Ez nem azt jelenti, hogy másolnia kell azt, amit egy versenytárs csinál, a webhelynek egyedinek kell lennie a sajátjának, de azt kell mutatnia, hogy lépést tart a webdizájn és iparága trendjeivel. 

 

8. Webhelye nem járul hozzá az üzlethez  

Mindenekelőtt ezt kell figyelembe vennie, amikor eldönti, hogy eljött-e az ideje egy új webhely létrehozásának. Webhelye erőteljes digitális marketingeszköz lehet, amely képes növelni a márkája ismertségét és építeni az ügyfélbázist. Ha nem kap konverziókat, potenciális ügyfeleket vagy értékesítéseket webhelyéről, az vagy a keresőmotorok alacsony forgalmának köszönhető, vagy a látogatók nem hajtanak végre konverziót, miután felkeresték webhelyét. Bármelyik jó jelzi, hogy a jelenlegi webhelye nem működik az Ön számára. 

 

Egy hatékony webhely létfontosságú vállalkozása sikeréhez  

Ha nem rendelkezik működő és tetszetős weboldallal a vállalat számára, potenciális ügyfeleket és ügyfeleket veszít el. Noha a webhely megtisztítása lendületet adhat, egy megbízható webdesign ügynökséggel való együttműködés, amely képes újra tervezni egy olyan webhelyét, amely az Ön márkáját képviseli, hihetetlen felhasználói élményt biztosít, és keresőmotorokra optimalizált, megváltoztathatja az üzleti tevékenységét, és egy tisztább út a sikerhez.

 

Engedje, hogy a Net Világ Technology szakértői segítsenek elérni alapvető webes létfontosságú céljait

Segítségre van szüksége a weboldal ujratervezésében? Fejlesztőink segíthetnek! Vegye fel a kapcsolatot a +36 30 283 4380 telefonszámon, vagy kérjen időpontot konzultációra.

Tájékoztató: Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról és az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 4. §-a szerinti tájékoztatás. A Net Világ Technology® Varga Jácint e.v. (a továbbiakban: Net Világ Technology) tudásközpont oldal által közzétett minden elérhető információ nem minősül szakmai vagy egyéb tanácsadásnak, szolgáltatásnak.  
1. A Net Világ Technology® (Varga Jácint e.v.) mindent megtesz annak érdekében, hogy pontos, naprakész és konkrét információkat közöljön. Az információmegosztás célja a témák általános és/vagy részletes megvitatása, de nem teljes spektrumában. A közzétett információk tájékoztató jellegűek, a Net Világ Technology (Varga Jácint e.v.) nem vállal garanciát azok helyességére vagy hiánytalanságára. A Net Világ Technology® nem vállal felelősséget a fent említett információk további felhasználásáért. A felhasználó ezeket saját felelősségére használja fel.
2. Szerzői jogi értesítések A Net Világ Technology® (Varga Jácint e.v.) által közzétett valamennyi dokumentumok vagyoni joga a Net Világ Technology® (Varga Jácint e.v.) illeti meg. Minden további felhasználáskor a forrásukat meg kell jelölni. Ilyen dokumentumra hivatkozva az információ jelentésének és értelmének állandónak kell maradnia. A Net Világ Technology® (Varga Jácint e.v.) nem vállal felelősséget az ilyen cselekményekből eredő következményekért.
3. A tudásközpont oldalon és a honlapon feltüntetett áruk, árúnevek, vállalatok,  szokás szerint nem tüntetjük fel az azokhoz esetleg kapcsolódó iparjogvédelmi oltalom (szabadalom, használati minta, ipari minta védjegy származás jelzés, eredetmegjelölés) tényét. Az ilyennemű utalás hiánya semmiképp nem értelmezhető oly módon, hogy az adott árú vagy név ne állna iparjogvédelmi oltalom alatt.  

Dolgozzunk együtt, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Add meg az adataidat és felvesszük veled a kapcsolatot. Beszéljük meg céljaidat, elképzeléseidet és mi segítünk megvalósítani azokat!Az első lépés egy személyes találkozó (vagy online ha nagyon távol vagyunk), ahol átbeszéljük az elképzeléseidet, ötletelünk közösen.A találkozó ingyenes. Itt tudunk neked ajánlatot adni és határidőt becsülni a projektre. Mivel nálunk nincsenek sablonos megoldások, hanem egyedileg dolgozunk, így szükséges egy felmérés tőlünk, hogy be tudjuk árazni a projektedet.

Background imageBackground image