Elállási tájékoztató és szabályzat

Az elállási jogot szabályzó 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet előírása, hogy az elállási jogosultság a fogyasztókat illeti meg. A fogyasztó fogalmát pedig a Ptk. szabályozza: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. A 14 napos elállási joggal tehát csak a magánszemélyek élhetnek, az egyéni vállalkozók, társas vállalkozások nem.

Nem lehetséges az elállás akkor sem, ha olyan zárt csomagolású terméket vásárolt a fogyasztó, amely az átadást követő felbontás után már egészségvédelmi vagy higiéniai okból nem küldhető vissza (például: borotva, elektromos fogkefe, fehérnemű stb.). Természeténél fogva a romlandó, vagy minőségüket rövid ideig megőrző élelmiszerek esetében sem lehetséges az indokolás nélküli elállás, mint ahogyan a nem előre gyártott, hanem egyedi paraméterek alapján létrehozott termékek esetében sem, melyet kifejezetten a vásárló személyére szabtak, vagy az ő kérésére állítottak elő. (Például nyomtatott pólók, egyedi feliratos bögrék, ételek, weboldalak.)

Számos szolgáltatás vásárlásakor szintén nem élhetnek a fogyasztók az elállási joggal, például vonat-, busz- vagy repülőjegynél, szállodai foglalásnál, koncert, sportesemény, kiállítás, színházjegy, vagy épp online szerencsejáték esetében.

A fogyasztók indokolás nélküli elállására vonatkozó részletes szabályokat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20.§-29.§ tartalmazza.

A kereskedőnek a termék árát és az egyéb költségeket az elállásról való tudomásszerzést követően haladéktalanul, de legfeljebb 14 napon belül a fogyasztónak olyan módon kell megtérítenie, ahogy a fizetés történt. Például készpénzes fizetés esetén készpénzben, banki átutalás esetén átutalással.

A honlapok esetében azok személyre szabottan kerülnek elkészítésre a 14.napos elállás ebben az esetben csak akkor kérhető, ha annak fejlesztés még nem kezdődött el. Megkezdet fejlesztés esetén a már lefejlesztett vagy igazolható munkaórákat ki kell fizetni, és a különbözetre van lehetőség visszatérítést kérni a megrendelőnek. Az igazolt fejlesztési munkaórák az Ügyfélkapu rendszerben ellenőrizhetőek. 

A visszatérítést során a visszatérítéses összeget 14 napon belül juttattjuk vissza a vásárló részére. Ellenben kérheti annak levásárlását is.

A visszatérítés során Önnek meg kell adnia azt a bankszámla számot ahová a visszatérítést kéri, és azt nem térhet el attól a számlaszámtól, ahonnan az kezdeményezve lett.


Az elállás törvényi értelmében a visszatérítést abban a formában kell teljesíteni ahogyan a fizetés megtörtént, tehát a két fél megállapodhat készpénzes fizetés esetén készpénzes vissza térítésben, de erre nem kötelezhető a szolgáltatás nyújtója, hiszen minden esetben jól bizonyíthatónak kell lenni a visszatérítés ténye is, így egy készpénzes fizetés visszatérítése nem bizonyítható, ha készpénzben történik a vissza térítés. Vissza térítés esetén minidig a két fél megállapodásán kell nyugodnia a visszatérítés formája.   

Ellenben minőségi kifogások esetén nem köteles a szolgáltató, visszatérítést alkalmazni, élhet a kicserlés vagy levásárlási jogával, is mivel a fogyasztóvédelmi törvény alapján erre jogosult, a megrendelő pedig köteles a kereskedő által felkínált kártalanítást elfogadni. Mivel a minőségi kifogás, nem a termék feleslegességén nyugszik, hanem annak nem megfelelő minőségen, amit cserével is megoldhat a kereskedő.

 

Kérjen visszahívást

Add meg az adataidat és felvesszük veled a kapcsolatot. Beszéljük meg céljaidat, elképzeléseidet és mi segítünk megvalósítani azokat!Az első lépés egy személyes találkozó (vagy online ha nagyon távol vagyunk), ahol átbeszéljük az elképzeléseidet, ötletelünk közösen.A találkozó ingyenes. Itt tudunk neked ajánlatot adni és határidőt becsülni a projektre. Mivel nálunk nincsenek sablonos megoldások, hanem egyedileg dolgozunk, így szükséges egy felmérés tőlünk, hogy be tudjuk árazni a projektedet.

Background imageBackground image