Milyen webáruház megoldások léteznek? Hogyan válasszunk?

márc. 19, 2024Olvasási idő 33 perc

Ha webshop akarsz nyitni és rendelni is minden esetben két út van az egyedi fejlesztés ami nem olcsó és a CMS webshopok amik megoldás lehet a számodra. Léteznek egyszerűbb olcsóbb webshop megoldások de ezek sok korlátozást tartalmaz így egy villamossági bolt indítása során ezekre még csak ne is gondolj!

weboldal-karbantartas-weboldal-szerkesztes-honlap-helyreallitas-virusirtas-webaruhaz-keszites
 


Amire gondolj ha nem vagy pénzzel kitömve akkor egy Prestashop tökéletes választás lesz az igényeidnek nincsenek korlátok és nem is lassul be mint más CMS webshopok.  De egy WooCommerse is  jó ötlet lehet, bár a pokoli lassúsága miatt meg kell gondolni a termékek számát.     

Bármelyiket is válasszuk a  Net Világ Technology   minden CMS webshop motort képes beüzemelni és össze rakni, de ha nagyon komolyan akarsz egyedileg is szívesen fejlesztünk egyet neked. Végső soron a legelső munkánk is egy egyedi fejlesztésű webshop volt, amit a mai napig is fejlesztünk és szupportálunk.

A kérdés az, hogy ezeket a felmerülő igényeket milyen rendszerrel lehet hatékonyan és gyorsan megcsinálni. Milyen webáruház-motort érdemes választani?

A rendelkezésre álló platformok webáruház rendszerek terén elég különbözőek. Minden rendszernek megvannak a maga erősségei és gyengeségei, amik a szóban forgó vállalkozás termékpalettájától és kívánt funkcionalitásától függenek. A rendszer kiválasztásakor számos szempontot figyelembe kell venni, többek között a következőket:

  • Testreszabási lehetőségek
  • Felhasználó barát kialakítás, modern egyedi design
  • Megfizethetőség
  • Keresőbarát támogatás és marketing fókusz
  • Különböző fizetési lehetőségek
  • A termékpaletta mérete
  • Tervezett ügyfélforgalom
  • Egyedi funkciók megvalósításának lehetősége

Attól, hogy online ki lehet fizetni valamit, az még nem biztos, hogy “webáruház”. Klasszikus értelemben akkor beszélünk webáruházról, amikor kategóriákba rendezett fizikai termékeket lehet megvásárolni. Az online fizetési lehetőségek megléte önmagában nem tesz egy platformot webáruházzá. A webportálunk is lehetővé teszi a fejlesztési és szupport szolgáltatást online megvásárlását, de mégsem tekinthető hagyományos webáruháznak.    

Amikor fizikai termékek értékesítéséről van szó, akkor általában három fő típusból tudunk választani, amelyek különböző előnyökkel és hátrányokkal rendelkeznek.

1. Bérelt webáruház 

Induló vállalkozásoknak egy nagyon jó és olcsó lehetőség arra, hogy kipróbálják egyáltalán piacképes-e a termékük. A legismertebb bérelhető webáruház rendszerek a Shopify , ShopRenter és az UNAS . Előnyük, hogy egy adott havidíjért cserébe kézhez kapjuk a tárhelyet, a webáruházmotort és minden olyan funkciót, ami általánosságban kell egy webáruházhoz sok megkötéssel és lehetőségek is szegényesek ezeket vegyük számba.

Hátrányuk, hogy az egyedi igények megvalósítása kissé korlátozott, illetve kevésbé testreszabható a webshop kinézete. Jó lehetőség annak, aki nem akar szórakozni webfejlesztővel, és nem akar egyszerre kifizetni többszázezer forintot, és akár kompromisszumok, megkötések árán is el akarja indítani a webáruházát.

Lesajnált megoldásnak számít, pedig sokszor tényleg nem kell ennél több ahhoz, hogy valaki eladja például a kézműves cuccait vagy nagyon filléres megoldásokban gondolkodik. Egy erősebb közösségi média jelentléttel és megfelelő online marketing mellett ezek a shopok is hatékonyak lehetnek.

2. Saját, egyedi fejlesztés 

100-ból maximum 1 cégnek van szüksége egyedileg fejlesztett webáruházra (leginkább a KKV-k felső harmadának, vagy multiknak), vagy mert több (száz)ezer termék van, vagy mert a megszokottól eltérő termékstruktúrája van a cégnek és a megszokottnál nagyobb az ügyfélforgalom.

A legtöbbször az szól az egyeid fejlesztés mellett, hogy megvalósíthatóak benne az egyedi funkcionális igények is kompromisszumok nélkül. Teljes mértékben testreszabhatók, ami lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy minden funkció és dizájnelem pontosan az igényeiknek megfelelően alakuljon.

Lehetővé teszik a speciális és egyedi funkciók beépítését, amelyeket a bérelhető, vagy CMS alapú webáruházakkal nem biztos, hogy meg lehet valósítani. Ezek a webáruházak könnyebben és rugalmasabban igazodnak a vállalkozás növekedéséhez és változó igényeihez, ha ezeknek a fejlesztésére van egy dedikált fejlesztőcsapat. Ha nincs, akkor embert nem lehet találni, aki egy más által fejlesztett rendszerbe majd belerakja az éppen aktuális igényeket. Az egyedileg fejlesztett webáruházak kriptonitja a karbantartás, a rendszer frissítése és a megfelelő szupport.

A fejlesztési és karbantartási költségek magasabbak, itt több milliós tételekről lehet beszélni. A fejlesztési idő sokkal hosszabb, mivel minden funkciót és dizájnt a vállalkozás igényei szerint kell megtervezni és megvalósítani. Hasonló nagyobb portálok például a Notino, eMag, AboutYou.

3. CMS shop

Az arany középút. Ideális és költséghatékony megoldás teljesen átlagos termékpalettához, úgymint: ruházat, elektronikai cuccok, kézműves termékek, bármilyen fizikai, virtuális és letölthető termékek. Kisebb, vagy közepes vállalkozásoknak ez bőven elég, megfizethető, viszonylag gyorsan üzembe helyezhető, akár saját maguk által is beállítható kész rendszerek. 1-től párezer termékig gond nélkül fut.

Beépíthetőek egyedi funkciók is a rendszerbe, illetve rengeteg kiegészítőt meg lehet vásárolni hozzá készen, amivel még tovább bővíthető a funkcionalitás.

Több ilyen CMS motorra épülő webshop megoldás létezik a piacon, pl: WooCommerce , OpenCart , PrestaShop

A Prestashop napjaink egyik legnépszerűbb e-kereskedelmi platformja. Leginkább azért mert nagyon sokféle integráció létezik hozzá és nagyon nagy hangsúly fektetnek a marketingcélú kiegészítőkre. A legtöbb közösségi média platformnak, illetve marketing eszköznek van elérhető integrációja, pl Facebook, Google Shopping, MailterLite, különböző CRM rendszerek. Ezek különösen hasznosak egy kampányidőszakban.

A másik nagy előnye a testreszabhatóság, megfelelő kódolási tudással maximálisan a cég brandjéhez lehet igazítani.

Lássuk ezek alapján az egyes rendszerek előnyeit és hátrányait:

 Bérelhető webáruházEgyedileg fejlesztett webáruházCMS webáruház
kezdeti fejlesztési költségalacsonymagasközepes
testre szabásaegyszerűbonyolultközepesen bonyolult
elkészítési időgyors, már előre elkészített sablonokhosszú (véget nem érő) fejlesztési időközepes fejlesztési idő
támogatás, karbantartása szolgáltató felelősségea fejlesztő, vagy belső csapat felelősségea fejlesztő felelőssége, de könnyebb a karbantartás és más szakemberek bevonása
egyedi funkcióknincsvanvan
későbbi fejlesztési költségeknem nagyon lehet fejlesztenimagas költségekmérsékelt költségek
SEO barátközepesgyengeerős

A választás elsősorban a vállalkozás igényeitől, költségvetésétől és a szükséges funkcionalitástól függ. Az elmondható, hogy a KKV-k inkább a CMS-ek felé húznak, már kifejezetten keresik a specializálódott fejlesztőket, mert előzetesen már körbejárták melyik rendszerre is van szükségesük (és melyiket tudják megfizetni). Főként a marketing támogatás miatt ennyire vonzó, és az alacsony kockázat miatt, mert ha Béla nem válik be, akkor majd jön Józsi, aki tovább fejleszti. 

Szeretnél egy jól megtervezett, profi weboldalt?Kattints ideés kérj konzultációt!

 

 

Tájékoztató: Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról és az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 4. §-a szerinti tájékoztatás. A Net Világ Technology® Varga Jácint e.v. (a továbbiakban: Net Világ Technology) tudásközpont oldal által közzétett minden elérhető információ nem minősül szakmai vagy egyéb tanácsadásnak, szolgáltatásnak.  
1. A Net Világ Technology® (Varga Jácint e.v.) mindent megtesz annak érdekében, hogy pontos, naprakész és konkrét információkat közöljön. Az információmegosztás célja a témák általános és/vagy részletes megvitatása, de nem teljes spektrumában. A közzétett információk tájékoztató jellegűek, a Net Világ Technology (Varga Jácint e.v.) nem vállal garanciát azok helyességére vagy hiánytalanságára. A Net Világ Technology® nem vállal felelősséget a fent említett információk további felhasználásáért. A felhasználó ezeket saját felelősségére használja fel.
2. Szerzői jogi értesítések A Net Világ Technology® (Varga Jácint e.v.) által közzétett valamennyi dokumentumok vagyoni joga a Net Világ Technology® (Varga Jácint e.v.) illeti meg. Minden további felhasználáskor a forrásukat meg kell jelölni. Ilyen dokumentumra hivatkozva az információ jelentésének és értelmének állandónak kell maradnia. A Net Világ Technology® (Varga Jácint e.v.) nem vállal felelősséget az ilyen cselekményekből eredő következményekért.
3. A tudásközpont oldalon és a honlapon feltüntetett áruk, árúnevek, vállalatok,  szokás szerint nem tüntetjük fel az azokhoz esetleg kapcsolódó iparjogvédelmi oltalom (szabadalom, használati minta, ipari minta védjegy származás jelzés, eredetmegjelölés) tényét. Az ilyennemű utalás hiánya semmiképp nem értelmezhető oly módon, hogy az adott árú vagy név ne állna iparjogvédelmi oltalom alatt.  

Dolgozzunk együtt, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Add meg az adataidat és felvesszük veled a kapcsolatot. Beszéljük meg céljaidat, elképzeléseidet és mi segítünk megvalósítani azokat!Az első lépés egy személyes találkozó (vagy online ha nagyon távol vagyunk), ahol átbeszéljük az elképzeléseidet, ötletelünk közösen.A találkozó ingyenes. Itt tudunk neked ajánlatot adni és határidőt becsülni a projektre. Mivel nálunk nincsenek sablonos megoldások, hanem egyedileg dolgozunk, így szükséges egy felmérés tőlünk, hogy be tudjuk árazni a projektedet.

Background imageBackground image
Sütiket használunk a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média-, hirdető- és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjt Tudjon meg többet